Pastviny - den pátý - volno

13. srpna 2010 v 14:35 | Krisa
   Prostřednictvím dnešního zpravodajství se pokusím napravit některé pokřivené pohledy na naše soustředění!!! Opravdu netuším, kam to Zdeněk přijel, nebo co před příjezdem požil, ale na Pastvinách se pilně trénuje (na vodě i souši) a zbytky sil se vydávají při nejrůznějších kratochvílích, takže všichni večer padnou do postele těsně před zhroucením.
    Výjimkou je ovšem den volna, 1. letos připadl na středu. Budíček byl posunut až před snídani, která dnes začínala až v 8:30. Po nezbytném brífinku a dostatečné pauze na vytrávení se valná část účastníků přesunula k vodě, kde děti zkoušely zkoušely rychlé, úzké a hlavně vratké minikajaky typu Hawk. Kajakáři testovali své umění na kanoi a deblkanoisté na singlech. Další atrakcí byly cestovní kanoe. Jedinci, kteří se zrovna nenacházeli na nějaké lodi, plavali a vrhali se do vody z nejrůznějších míst a propriet. V tomto mumraji se nám stále motal jakýsi člověk s fotoaparátem v ruce, který blikal bleskem kudy chodil.
   V 11 hodin se 18 statečných vydalo na jízdu Pastvinským expresem kolem přehrady. Před příjezdem vláčku vzaly děti útokem ježka a koťata, které objevily na zahrádce restaurace Formanka, z čehož byla paní servírka značně nervózní a načež i nepříjemná. S několikaminutovým zpožděním se vláček nakonec dostavil. Zabrali jsme celý 1. a část 2. vagonku. Jízda byla zpestřena výkladem pana průvodce, který nám popsal všechny krásy Pastvin, a kterého jsme podezřívali z pozření nějaké omamné psychotropní látky. Po dojezdu na Panel byla vyhlášena 10-ti minutová přestávka, kterou jsme plánovali využít na nákup zmrzliny či točené Kofoly.
   Po zjištění, že je v bývalé restauraci výstava plazů, jsme se s panem strojvůdcem domluvili, že nazpátek pojedeme až za hodinu. Využili jsme tedy času na vzdělávání účastníků výpravy. Na výstavě jsme měli možnost si prohlédnout hady, gekony, agamy, leguána a želvy. Pan vystavovatel nám dokonce vyndal agamu vousatou, užovku červenou, korálovku a gekončíka nočního, které si mohl každý vzít do ruky a vyfotit se. Toto nám zabralo asi 45 minut, takže nám zbyl čas i na zmrzlinu či Kofolu. Na cestu zpátky jsme zabrali poslední a část 2. vagonku. Do chaty jsme se vrátili opět kupodivu všichni.
   Po obědě a následné pauze jsme se opět odebrali k vodě, kde probíhal program podobný jako ráno. Před večeří jsme hráli nejrůznější hry. Po jídle a hlavně po brífinku byla uskutečněna provázkovaná, při které se oslepení závodníci měli co nejrychleji dostat po provázku do cíle. Dráha byla ztížena několika slepými provázky, které se velmi osvědčily -  zvláště u některých. Vítězem se stal Kuba Vyleťal z Předměřic, který měl suveréně nejlepší čas (asi o půl minuty).

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.